dimecres, 14 de febrer del 2007

El Doctor Livingstone, supositori

El titular no té cap sentit. Qui era el Doctor Livingstone? Un dat pel cul que va anar a l'Àfrica a emprejar la gent. Per què viatja la gent? Que no hi està bé, a Banyoles, amb una arengada i una torrada untada d'ai? Va, home, no cardem pas! La gent s'hauria d'estar a casa, encara que fos mirant la tele. Però hi ha dats pel cul, com el Doctor Livingstone, que els hi agrada sortir a donar el volt. Ja em direu. Li vaig preguntar a un amic meu: "Pere, per què te'n vas a l'Àfrica de viatge?" I sabeu què em va respondre? Em va dir: "tu no has pas vist una posta de sol a l'Àfrica, no saps pas el que te perds". Cagom l'ou. Li vaig dir: "Jo les postes de sol me les miro per la tele ben dinat, i llavors cardo la senrosa en el sofà". Vet aquí. Quines ganes de passar calor, set, dormir al ras, menjar ves-a-saber què, agafar caguetes i fotre't un tip de quilòmetres. Tant de bo, al Doctor Livingstone i tots els carcants d'exploradors els haguessin cardat en una perola amb quatre patates kenevec i unes pastanagues. A la gent se'ls hi hagués tret les ganes d'agafar avions, barcos i teises. I tots a casa, davant la vora del foc amb una arengada i una bona torrada d'ai. I a prendre pel sac, tot plegat. I en cabat de la torrada i l'arengada, anar cap a dormir i fer el manyagoi amb la dona.