dimecres, 7 de febrer del 2007

Episodi xiscagardià

Deixeu que us transcrigui el que m'ha arribat. Si és cert és extraordinari, d'una intel·ligència inaudita. Si no é vero é ben trobatto i si és inventat Xisca de Gardi hauria d'incorporar ràpidament la imaginació portentosa de qui ho ha ideat.
Diu així:
«Jo tinc un son molt lleuger. Anit em vaig despertar i vaig sentir soroll al jardí. En vaig llevar i vaig veure que hi havia algú a fora que buscava la manera d'entrar. No em vaig preocupar gaire perquè tinc reixes a totes les finestres i tancaments de seguretat a les portes exteriors. Així i tot vaig decidir trucar als Mossos d'Esquadra. En van preguntar si el lladre anava armat, els vaig dir que no ho sabia i em van dir que no tenien cap dotació a prop i que enviarien algú tan aviat com fos possible.
Em vaig quedar una mica parat i pensatiu. I al cap d'un parell de minuts vaig tornar a trucar per dir-los que no calia que enviéssin ningú perquè havia sortit amb la meva escopeta de cacera i havia deixat fregit el lladre d'un parell de trets.
Menys de tres minuts després arribaven 5 cotxes dels Mossos, una UCI mòbil, un parell d'equips de TV i una advocada dels drets humans. El lladre es va entregar sense pensar-s'ho, creient que devia haver entrat a la cas d'algú important.
El sergent dels Mossos em va dir: "Em pensava que havia dit que havia mort el lladre".
I jo li vaig contestar: "Em pensava que havia dit que no tenien gent disponible"