dijous, 14 de juny del 2007

On ens podem fer maçons?

Xisca de Gardi té un deute pendent des de fa molt temps: fer-nos maçons en bloc, sense mirar-nos-hi gaire, a ulls clucs, de ple. La maçoneria fa per nosaltres perquè té alguna cosa de secta, de secretisme, de rituals endreçats. No hi ha peluts a la maçoneria, ni gent estrambòtica, ni falta que hi fa. A la maçoneria si va perquè si va, és un ritual, un món ple de gestos iniciàtics, una cosa que es deu fer de nit, en soterranis, en llargues capes, amb cerimonials una mica embolicats i enrevessats. Els maçons, i això també ens va, són gent a la que sempre els hi ha picat això de la conspiració. La conspiració ha mogut el món, conspirar és viure, conspirar és respirar i inspirar al a vegada. Els maçons han conspirat per fer caure tots els malgoverns del món i per fer caure, fins i tot, els pocs bons governs que ha tingut el món. L'important és fer caure governs des de les ombres de trobades llunyanes, entre rituals abstractes, enmig de cares que participen, còmplices i serioses, dels mateixos gestos, les mateixes paraules recargolades. Ser maçons és el nostre objectiu. Escriurem cartes i les enviarem a les logies més remotes, escriurem cartes i les farem arribar a gent sospitosa de ser maçons, i l'únic que demanarem és, això, una entrada en tromba, massiva, atropellada, de Xisca de Gardi a la Maçoneria. Per quedar-nos-hi, per entrar en els laberints que han mogut, i commogut, el món des de fa segles. La raó ens assisteix, la maçoneria és la nostra propera aventura. On ens podem fer maçons? Doncs aviat ho sabrem.

20 comentaris:

Unknown ha dit...

sempre ens quedaria formar la nostra gran logia de XISCA DE GARDI. El gurú no sé si acceptaria les capes...

ginfizzera ha dit...

Quan parleu de maços s'inclou la variable femenina?

ginfizzera ha dit...

PER LA SENSACIONES:

trípode
[del gr. trípous, -odos, íd., comp. de treîs 'tres' i poús, podós 'peu']

m 1 Suport de tres peus, generalment articulats i sovint plegables o telescòpics, damunt el qual hom munta diversos aparells i instruments geodèsics, fotogràfics, etc, portàtils.

- Querida SENSACIONES: toma esta palabra en sentido figurado y ya sabrás como se puede definir a los hombres.

...................................

PER EN MASTEGATATXES:


lletraferit -ida
[1917; de lletra i ferit]


adj i m i f Amant de conrear les lletres.


........ i de regal.........

Mastegatatxes

[de mastegar i tatxa]

2 fig Persona que sempre remuga, que en tot troba què dir.


Apa mainada.....

Anònim ha dit...

No sé per quins set sous has de parlar en castellà amb la Sensaciones.

Que potser no t'enten, si li parles en català?

Com a lletreferida hauries de tenir present que cada pas enrera en l'ús del catlà és un pas endavant en la seva desaparició.

ginfizzera ha dit...

Do you want I speak to you en english? Is not a problem!

No cal que m'ho diguis això anònim! I jo no considero que sigui un pas enrera! La diversitat lingüística és tot un regal. La possibilitat que una persona pugui dominar dues o més llengües ens fa més rics com a persones i també més lliures! Els reduccionismes, a qualsevol nivell, ens empobreix, ens fa ser individus ignorants i amb limitacions importants per entendre aquest món en canvi constant....

Jo defenso el català com la que més. Però tu no ets ningú per coartar la meva llibertat!

sensaciones ha dit...

what the hell are you talking about man? How can you say something like this? Do you have any problem by speaking another language? I think ginfizzera must be our new Gurú! My gurú must be someone openminded!!! :D

Have fun!

Anònim ha dit...

Doncs si el reduccionisme empobreix, fes alguna cosa per que la pobre Sensaciones no es perdi la joia de la diversitat lingüística.

Per què això de la diversitat lingüística val per a tothom o només ens l'hem d'aplicar els catalans?

Per cert, la frase correcta en anglès és:

Do you want me to speak english to you? It is not a problem.


De res.

ginfizzera ha dit...

Sóc biligüe i estudio anglès, què passa si m'equivoco?

Que tu ets perfecte?

Els homes perfectes no valen un ral.... Tanta perfecció és avorrida....

Anònim ha dit...

Si t'equivoques no passa res.

Què passa si et corregeixo? Doncs passa que n'aprens.

Que et fa pensar que sóc un home?

Això que deies de "coartar la teva llibertat" sona a Ciutadans-Ciudadanos que tomba d'esquenes. En quin moment t'he dit que no ho fessis? Jo només t'he dit que si ho fas, tinguis en compte les conseqüències del teu comportament, res més. Ni res menys.

I no siguis tant susceptible, que sembles un home!

ginfizzera ha dit...

Gràcies per corregir-me, ho reconec.

Em sembla que ets un home perquè la teva manera d'escriure m'ho sembla. Potser m'equivoco i ho dic amb totes les lletres.

De ciutadans? jEJEEJEJJEE t'equivoques de llarg.... Clar que tampoc penso dir-te a qui voto.. No n'has de fer res.

Sóc susceptible perquè sempre he treballat envoltada d'homes i estic fins els...... que sovint no se'm tingués en compte per ser dona. Jo no vull demanar favoritisme, només igualtat.

Per això m'agrada la frase: "LES BONES NOIES VAN AL CEL, LES DOLENTES A TOT ARREU"

I que quedi clar que jo sóc, o com a mínim vull ser de les dolentes. Poder fer, dir i anar a on em roti... I que absolutament ningú em digui què haig de fer...

mastegatatxes ha dit...

Ginfizzera, gràcies per haver obert el diccionari i difondre el significat de les paraules. T'he de dir, amb tota simpatia, que ja eren conegudes a Xisca de Gardi. I, si m'ho permets, hi afegiré una escepció del Diccionari del Centre d'Estudis Catalans que també surt al Gran Diccionari 62 de la Llengua Catalana:
Mastegatatxes: 1 m. [LC] [ZOO] Ocell de la família dels muscicàpids, d’uns 14 centímetres de llargada, amb plomes blanques a les ales sobre el plomatge negre o bru segons l’època de l’any (Ficedula hypoleuca).
Una segona cosa, on l'has trobat aquesta definició que diu "persona que sempre remuga"?
I una aclariment: Ginfizzera, preciosa, recorda que els idiomes oficials de Xisca de Gardi són el català, l'anglès i qualsevol variant del rus. El castellà és un idioma reservat únicament per a la sensaciones. No em diguis perquè però les coses van així.
Gràcies i petons

ginfizzera ha dit...

Això vol dir que m'expedientaràs? O algun càstic per l'estil?

Preciosa? Gràcies, gràcies.......


Clar que potser només retòric.....

mastegatatxes ha dit...

Ginfizzera com vols que t'expedientem? Si ho féssim eens haurien d'expedienter a nosaltrees per haver-te expedientat i això ja començaria a ser una cosa molt complicada sense gaire sentit.

ginfizzera ha dit...

Ja somrius com a mínim avui?

mastegatatxes ha dit...

Sempre somric menys quan surto del dentista

ginfizzera ha dit...

Collons tu jo també! Hi vaig anar dimecres i encara me'n ressento......

Per cert, avui no hi ha compte enrera?

Mira que ja ens hi tens acostumats, i avui ja es troba a faltar i tot......

Anònim ha dit...

Ginfizzera, ets la re-hòstia. Has donat vida aquest blog tant mort!
Gran fitxatge per Xisca de gard.

newoman ha dit...

ginfizzera, jo estic esperant que em diguis alguna cosa sobre el tema aquell que comentaves de la lliga femenina de xiscagardianes, o algo així...El primer post que pengis podria ser per exemple la Declaració de Drets de la Dona Dolenta...que et sembla? és només una idea...

ginfizzera ha dit...

Estimada newoman: Estic "en ello".
Cal fer una declaració ben feta i no vull cagar-la. Prometo anar depressa i aconseguir-ho en breu!

Visca la lliga femenina xiscagardiana!

Anònim ha dit...

Zakaj pa ne:)