divendres, 13 d’abril del 2007

Devots d'en Joan Magí

En Magí és un banyolí que porta molts anys dedicat a endolcir-nos la vida. És un il.lustrador i un pintor. I un home que s'ha dedicat amb cor i ànima a fer tires còmiques retratant la societat banyolina, és a dir la societat més internacional del món. Som devots dels seus dibuixos que tenen sempre els ingredients justos d'ironia i sarcasme. Ell és el rei dels prototipus banyolins que clava amb una exactitud de pastisser. Al cap i a la fi, un dels altres oficis d'en Magí ha estat mestre pastisser en l'inoblidable obrador del Forn Sant Martirià, l'Hornosan. Els "pastelitos" del Forn Sant Martirià havien estat una de les meves perdicions més carnals. Després vaig passar a altres pecats, però els "pastelitos" van marcar-me una època i això no vull i puc oblidar-ho. Doncs bé, rere la gràcia i el gust temptador d'aquelles meravelles hi havia el Senyor Pagès i també en Magí. En Magí, el gran, alt com un sant pau, sempre amb una frase enginyosa a punt de dir, observant el món banyolí amb els seus ulls d'espurna, preparat per retratar mentalment algun infeliç per després bolcar-lo sobre el paper. És el rei de les caricatures, el vigia de la Plaça, el cronista més modern que tenim. Sempre que em veu dóna records pel meu pare i diu que "amb el teu pare i jo haguessim solucionat el món amb cinc dies". El meu pare s'hagués cuidat de l'hort, i en Magí dels pastelitos. Búlgars i tomates de penjar, llavors el meu pare hagués explicat un xiste dels seus i en Magí l'hagués dibuixat. Es per això que som devots d'un tipus com en Magí, al qual Xisca de Gardi li reconeix honors, títols i el que faci falta.

1 comentari:

mastegatatxes ha dit...

Hem de crear el prermi Pastisset d'Or per als honorables mestres de Xisca de Gardi