dimecres, 11 d’abril del 2007

Elliot Murphy

La nostra vida ha de cabre forçosament en una cançó d'Elliot Murphy. És la poesia de la veu trencada, de l'home elegant, del gran príncep del rock and roll. La resta són romanços. La nostra vida és un compàs que marca la guitarra de Murphy, i de lluny ressona la seva veu que engatussa, que trenca, que irromp. Tanques els ulls i sents l'harmònica, i el príncep et condueix per les llargues i estrepitoses carreteres americanes. Ara viu a París perquè París és l'únic lloc decent que trobem per viure-hi: passejades llargues, tardes de cafè davant la Sorbona, matinades impossibles, dones que tallen la respiració oferint només la insinuació d'un somriure. Murphy ens arrossega. I quan el poso recordo que li vaig donar a ella un disc en directe. El disc va volar, ella també. Però el dia que una cançó ressona en el meu cotxe, jo també volo, per carreteres que no són d'aquí, conduint, sí, conduint tota la nit, enlluernat per un cabassat de records. La culpa la té l'home que escriu la nostra vida, que compon la nostra vida, que canta la nostra vida. El princep, el gran, el millor. Elliot Murphy.

4 comentaris:

mastegatatxes ha dit...

No podem oblidar Jonathan Ritchman, l'home que es va inventar un estribillu amb el nyiaaauuuuuu, nyiaaauuuuu d'un avió. De tota manera, Comitè d'Orriols, tothom té una cançó de l'Elliot Murphy a la seva vida. Si no la té no és persona.

Esmaperdut ha dit...

Ep! Vigilem quins temes toquem, que amb la música m'hi poso ferreny. Si dieu Elliot Murphy jo contesto Hank Williams i ja sou bagul i tites, estutxats i estutx. 6 a 0.

mastegatatxes ha dit...

Que t'has tornaat boig? que no saps que no s'escriu ferreny? Tota la vida s'ha dit farrenyu i para de comptar. Per cert, amb qui juga en Hank Williams?

Tallaferro ha dit...

L'Elliot Murphy és molt gran, quasi tant com en Jonathan Ritchman. El vaig veure el segle passat al Boomerang amb la guitarra i l'armònica i el baix de Violent Femmes. D'ell en vaig sentir un disc doble en directe nant en auto a no se pas auon. Deien qu'era mellor que en Bruce...